Rengasmiestä mä katsastan, aion saada leiman….

Vaan eipä mennyt tämän miehen vuosikatsastus tällä kertaa heittämällä läpi.

Elokuun lopulla kävin valtuutetulla merkkihuoltajalla tsekkaamassa, mikä on vasemmassa olkapäässä vikana. Magneettikuvauksen perusteella ei vikoja pystytty tarkasti määrittelemään, ja kun paikkaa MM-joukkueessa ei tullut, niin vietiin sitten ukko sovitusti huoltoon.

Nää on tällasia nää rengasmiehet, ihan tyyppivikaisia: olkapäät ei kestä, vaikka treenaisi kuinka taloudellisesti revittelemättä ja käyttäisi sitä kuinka tiheään huollossa. Oikeassa olkapäässä todettiin jo heinäkuussa hankaumaa ja väljyyttä, mutta se ei vaatinut korjausta. Tänään olkapäihin erikoistunut huoltomies sitten kurkisti vasemman olkapään sisään ja tuumasi että ”juu, et sä tällä olkapäällä leimaa saa, kyllä tää korjata pitää. Tosta aiemmin korjatusta hauiksen pitkän pään kiinnityksestä ei enää kalua saa, joten tuunataan sitä vähän ja kiinnitetään se uuteen paikkaan tohon olkaluun päähän. Supran jännettä vähän siistitään tosta ja noin”.

Siinä sitten pistettiin ukosta virta pois, kuului nips ja naps, ja Pohjola Sairaalan huoltomiehet ottivat multa sitten samalla kilvet pois. Nyt ei saa neljään viikkoon heitellä vasurilla yläfemmoja – ne on nää nykymääräysten mukaiset biomateriaalit, jotka ei kiinnity kunnolla, kun ei ole mitään kakskomponenttitavaraa.

Neljän viikon päästä saan sitten palata uudestaan huoltoliikkeeseen, niin saan neuvontaa ja apua korjattujen osien sisäänajamiseen. Viiden kuukauden päästä pitäisi sitten saada kilvet takaisin, päästä katsastuksesta läpi ja saada lupa normaaliin (tässä tapauksessa siis epäinhimilliseen) ajoon.

– Markku –

Nyt lepoa ja motivaatiomässyä ja myöhemmin taas ihan uudella vaihteella takaisin tien päälle…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

*

*